Grand Cemara Hotel, Central Jakarta
Grand Cemara Hotel, Central Jakarta
Grand Cemara Hotel, Central Jakarta
Grand Cemara Hotel, Central Jakarta
Grand Cemara Hotel, Central Jakarta
+ 40 others
Hotel

Grand Cemara Hotel

Menteng, Central Jakarta

Reviews

Tiket
3.7
Good
From 61 reviews
Tripadvisor
From 259 reviews
The most helpful reviews
SS
08 Jan 2020 - Family
4.2/5
Ya dari segi harga dan kondisi hotel lumayan dan sesuai sih Yang paling okey adalah lokasi sih, sangat strategis banget, Menteng, dekat ke mana-mana Meskin soal menu, semua biasa saja, yidak ada yang istimewa, karena ntuk aku, asal ada kolam, semua akan baik-baik saja
SS
13 Dec 2019 - Solo
2.8/5
yang kami suka Satpam yg tugas tanggal 11 Desember sangat baik dan rana, lokasi tempat strategis, yang tidak kami suka kamar mandi bak kotor mengeluarkan lumpur, satpam yg tugas siang tgl 9 kurang ramah dan angkuh agar diberi pengertian bahwa tamu hotel yg bisa gaji nereka, jadi kalau ada kesalahan jalan berhenti mobil jg terlalu sombong dan angkuh, maklum orang baru nginep disitu dan sopir taxi tidak tau juga. jadi bsik dg sopir taxi mereka juga bisa promisikan hotel secara tidak langsung.
CT
23 Aug 2019 - Family
4.6/5
keramahtamahan yg menyenangkan
Yulia Nanay
21 Jul 2019 - Solo
4.6/5
Kalo untuk saya sudah cukup
AC
23 Jul 2021 - Couple
2.6/5
makanannya standart sekali, beda dengan ☆3 lainnya
Location
Cemara no.1 menteng Central Jakarta
maps
1
Night

About Accommodation

Check-in & check-out time
Check-in time:
14:00-14:00
Check-out time:
12:00
Do you want to check-in early? Arrange check-in time with the accommodation

Policy

Description

FAQ
What is the address of Grand Cemara Hotel?
Grand Cemara Hotel is located at Cemara no.1 menteng Central Jakarta
What are the standard check-in & check-out times of Grand Cemara Hotel?
The standard check-in time at Grand Cemara Hotel is starting from 14:00-14:00 and the latest check-out time is at 12:00
What are the facilities available in Grand Cemara Hotel?
Facilities available in the hotel are (some may require extra charges):
  • tiket CLEAN
  • Swimming Pool
  • Wifi
  • Parking
  • Restaurant
Does Grand Cemara Hotel have a swimming pool?
Yes, Grand Cemara Hotel does have a swimming pool.
Faciliies
Popular Facilities
tiket CLEAN
Swimming Pool
Wifi
Parking
Restaurant
24-Hour Front Desk
Spa
Elevator
AC
Fitness Center
Airport Transfer
Meeting Facilities
Sports, Spa & Recreations
Spa treatment room(s)
Billiards or pool table
Fitness facilities
Indoor pool
Outdoor pool
Rooftop terrace
Full-service spa
Pets
Pets not allowed
No pets or service animals allowed
Pets allowed
Kids Facilities
Children get free accommodation
 

Reviews

3.7
Good
From 61 reviews
Cleanliness
3.6
Facilities
3.6
Location
4.2
Service
3.7
Value for money
3.6
Couple
8
Family
20
Solo
31
Group
2
Vacation
19
Business
22
Medical
3
Others
17
Sort
Most helpful
Most helpful
Latest
Highest rating
Lowest rating
Filter
All
All
Solo
Family
Group
Couple
Vacation
Business
Medical
Others
Reviews with photos
SS
08 Jan 2020 - Family
4.2/5
Ya dari segi harga dan kondisi hotel lumayan dan sesuai sih Yang paling okey adalah lokasi sih, sangat strategis banget, Menteng, dekat ke mana-mana Meskin soal menu, semua biasa saja, yidak ada yang istimewa, karena ntuk aku, asal ada kolam, semua akan baik-baik saja
SS
13 Dec 2019 - Solo
2.8/5
yang kami suka Satpam yg tugas tanggal 11 Desember sangat baik dan rana, lokasi tempat strategis, yang tidak kami suka kamar mandi bak kotor mengeluarkan lumpur, satpam yg tugas siang tgl 9 kurang ramah dan angkuh agar diberi pengertian bahwa tamu hotel yg bisa gaji nereka, jadi kalau ada kesalahan jalan berhenti mobil jg terlalu sombong dan angkuh, maklum orang baru nginep disitu dan sopir taxi tidak tau juga. jadi bsik dg sopir taxi mereka juga bisa promisikan hotel secara tidak langsung.
CT
23 Aug 2019 - Family
4.6/5
keramahtamahan yg menyenangkan
Yulia Nanay
21 Jul 2019 - Solo
4.6/5
Kalo untuk saya sudah cukup
AC
23 Jul 2021 - Couple
2.6/5
makanannya standart sekali, beda dengan ☆3 lainnya
Reyhan Fauzan
09 Jul 2021 - Family
4.8/5
Bagus dan bersih serta pelayanan ramah
Putri Agustina
09 Jul 2021 - Solo
5.0/5
Bersih , pelayanannya baik , go green , keren pokonya
Ronaldi Damanik
07 Jul 2021 - Couple
2.0/5
Kamar bagus, pelayanan agak ditingkatkan lagi ya. Suasana hotel agak horor, mungkin karena hotel tua. Banyak tamu yang gak jelas (tamu BO). Sarapan pagi gak jelas (restorannya sepi)
RG
06 Jul 2021 - Solo
2.8/5
Kamar tipe standart bener2 kayak dikesampingkan. Pemanas air minum memang tdk tersedia utk tipe kamar standart, kalau mau tipe Deluxe ke atas. Untung nya tersedia dispenser air minum di lorong koridor. Menuju kamar mesti lewat lorong lift landing pintu exit emergency. Tapi yg bagus utk kebersihan sprei, sarung bantal dan handuk yg bersih putih tidak kusam. Dingin nya AC juga sempurna. Resepsionis cewek berasa judes bgt apa krn saya memesan kamar tipe standart ya.. Kolam renang tidak bisa dipakai selama PPKM, pool juga ga bersih sih. Sarapan nya di lantai 5 dengan pool, hanya nasi uduk ayam, buah potong, coffee tea simple bgt tapi enak. Ya kalau untuk nginep semalam boleh lah, cukup nyaman kok buat tidur.
H
29 Jun 2021 - Solo
2.2/5
toilet rusak kamar bau rokok ac panas banyak tikus
4.0
From 259 reviews
Cleanliness
3.5
Rooms
3.5
Location
4.5
Service
3.5
Value
3.5
Couples
25
Family
33
Solo travel
24
Friends getaway
11
Business
161
haddoriamma
05 Feb 2020 - Solo travel
Strategic place, near many main shopping places. Clean room. Need extra TV channel. Complete with small swimming pool. Breakfast is not too bad. Staff is very helpful. Fast WiFi. Walking distance to MRT and Grand Indonesia Mal
dila_12
12 Nov 2019 - Family
A comfort place to stay in Jakarta Pusat for family. The staffs were very helpful .. there are plenty of pillows to ease your sleep. For me to have 2 mosques within walking distance is a blessing. Will come again
dhynaferyana
02 Mar 2020 -
Front desk was okay and 24 hours, the electricity several times off, the light in the room to doom, some spot in the carpet. first impression the location was easy to fond and was close to my venue, the receptionist very helpful.
Explorer775577
16 Jan 2020 - Business
The hotel location is strategic, easy to go any where, near from the center of Jakarta (some ministries), the furniture has renew however need to improve about the air condition, some of it has been operating below the standard even we have settled it at 16 degree Celsius but the room temperature still warm.
an1191
17 Nov 2019 - Business
The room was good, but need some improvement, I think the property is infested with mice, I can hear it that they crawl over the ceiling. Other than that, everything was okay, the room, breakfast, location were great. Also, staff are super friendly.
You’ve reported a review.
A problem occurred and we need a while to fix it. Please try again later.
You’ve already reported this review, and we’re currently checking your report.
Yay! You’ve successfully logged in
You’ve reported a review.
A problem occurred and we need a while to fix it. Please try again later.
You’ve already reported this review, and we’re currently checking your report.